صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت:

در اجرای سند تحول بنیادین کوتاهی صورت گرفته، باید جبران شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اينكه تقویت مدارس عشایری و شبانه روزی در دستور کار دولت است، گفت در اجرای سند تحول بنیادین کوتاهی صورت گرفته که باید جبران شود.

به نقل از خبرگزاري پانا؛ رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال پانا ضمن اشاره به هفته دولت، اظهار کرد: ارزیابی عملکرد یک جریان پیوسته است و دائما باید اتفاق بیافتد و ما نیز این کار را انجام می‌دهیم. قضاوت در مورد این موضوع، به زمانی که اعلام نظر می‌شود و رأی حوزه ارزیابی اعلام می‌شود، بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: آنچه که برای ما مهم است، شفافیت در عملکرد، پاسخگو بودن و حرکت در مسیر تحول است و به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم. ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور، دسته‌بندی شده و تغییر کرده‌اند؛ اگر اداره کلی ضعیف بوده، در مسیر تغییر قرار گرفته است که متاسفانه تعدادی داشته‌ایم. در سایر حوزه‌ها نیز به همین صورت پیش می‌رویم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کوتاهی‌هایی انجام شده است که باید جبران شود.

صحرایی در پاسخ به سوالی درباره راهکار وزارت آموزش و پرورش برای کاهش جاماندگان از تحصیل، گفت: موضوع جاماندگی از تحصیل باید به صورت دقیق تحلیل شود. پس از کرونا، مدارس عشایری و شبانه روزی، تضعیف شد که در دستور کار دولت است به طور جدی این مدارس را تقویت کند. متاسفانه تعداد مدارس شبانه‌روزی کاهش پیدا کرده است.

تشکیل کارگروهی ویژه زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری برای بررسی موضوع جاماندگان از تحصیل سیستان و بلوچستان

وی با بیان اینکه فقر خانواده در جاماندگی از تحصیل موثر است، افزود: عموماً ما در استان‌هایی جاماندگی از تحصیل داریم که در دهک‌های پایین درآمدی هستند. به عنوان مثال ما بیشترین جاماندگی از تحصیل را در استان سیستان و بلوچستان داریم در همین راستا برای سیستان و بلوچستان کارگروه ویژه‌ای زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش ستاد اربعین تشکیل شده است. دانشگاه فرهنگیان، معاونت پرورشی و سازمان مدارس غیر دولتی ما در کربلا موکب دارند. زمینه اعزام همکاران و دانش آموزان ایجاد شده است.

وی در خصوص اعمال ضریب برای کنکور نیز گفت: به نظر من در همه رشته‌ها اعمال ضریب ۴۰ درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سبب شده است تا داوطلبین مناطق محروم بیشتر وارد دانشگاه شوند اما باید صبر کنیم تا نتیجه مشخص شود.